Israëlische veiligheidsfirma ICTS ‘faalt’ opnieuw?

De geënsceneerde terreuraanslag in Zaventem heeft één revelatie aan de oppervlakte gebracht die mogelijks mensen uit hun diepe coma zal halen. Al wie reist of naar lokaties gaat waar de luchthavenbeveiliging door ICTS afgehandeld wordt zou er best rekening mee houden te moeten lopen voor zijn leven, tenminste voor wie er nog in gelooft dat deze terreuraanslagen echt gebeurd zijn.

Het is de firma ICTS (International Consultants on Targeted Security) die instaatvoor de ‘veiligheid’ in de Brusselse luchthaven. ICTS werd in 1982 opgericht door vroegere leden van Shin Bet, Israel’s binnenlandse veiligheidsdienst en El Al-veiligheidsagenten en heeft een grote aanwezigheid in de beveiliging van luchthavens over heel de wereld.

De grote baas van ICTS, Menachem J. Atzmon, een in 1996 voor geldverduistering en fraude veroordeeld vroeger lid van de Likud-partij is voor meer dan 60% eigenaar van ICTS. De Belgische afdeling, ICTS Belgium werd in 1988 opgericht.waarvan Alexandra de Ryckere de algemene manager is.

De firma biedt een systeem aan dat gebazeerd is op gecomputeriseerde algorithmen, APS (Advanced Passenger Screening) dat passagiers-informatie, geleverd door de luchtvaartmaatschappijen, analyseert en de potentiële risico’s van deze passagiers bepaalt.

ICTS heeft een unieke lijst van 'blunders'

11/09/2001 New York & Pentagon

ICTS was verantwoordelijk voor de veiligheid op drie van de vier luchthavens van waar de ‘beweerde’ kapers vertrokken op 11 september 2001. Op één of andere manier misten ze al de ‘kapers’ en de CCTV-cameras werkten die dag niet. Blijkbaar is het niet functioneren van de CCTV’s gedurende zogezegde ‘Moslim terreuraanslagen’ standaard procedure voor ICTS.

22/12/2001 Parijs / Charles de Gaulle luchthaven

In december 2001 slaagde ICTS erin om Richard Reid, de zogezegde ‘schoenbom-terrorist’, in Parijs op zijn vlucht naar Miami te zetten voor een onsuccesrijke poging om zijn schoen te exploderen. 

Richard Reid: de schoenbomman

ICTS had Reid in Juli 2001 reeds door de veiligheid in Amsterdam geleid voor een vlucht naar Tel Aviv voor wat blijkbaar een gratis all-in week trip naar Israël was. Wat hij daar precies deed blijft een misterie. Sinds dit incident vragen veiligheidsprocedures in de VS-luchthavens om schoenen uit te doen vooraleer door de scanners te passeren.

Londen 07/07/2005

ICTS stond op 7 juli 2005 ook in voor de veiligheid van het Londense Busnetwerk. De camera op de Nr 30 bus die ontplofte in Tavistock Square ‘werkte niet’. 

Lijnbus Nr 30: explodeert voor het Tavistock House op 07/07/2005 in Londen

 wee dochtermaatschappijen van ICTS, namelijk ICTS UK en ICTS Europe Systems zijn gevestigd in Tavistock House, Tavistock Square in Londen, waar de Londense bus die dag explodeerde na van zijn normale trajectroute afgeweken te zijn. Zie John Anthony Hall dokumentaire:  Ripple Effect 2 vanaf 1:01:01

Amsterdam / Schiphol 25/12/2009

ICTS staat in voor de veiligheidsdiensten op Schiphol, de luchthaven van Amsterdam. Op Kerstdag 2009 werd op Schiphol de ‘onderbroek-bommer’ Umar Farouk Abdul Mutallah door het veiligheidssyteem geloodst om aan boord te gaan van vlucht 253 van Northwest Airlines naar Detroit met explosieven in zijn onderbroek. 

Umar Farouk Abdul Mutullah: de 'onderbroekbomman'

Umar is de zoon van een Nigeriaanse grootbankier en vroeger minister in Nigeria, Alhaji Umaru Mutallah, één van de rijkste mensen van Afrika. Wanneer Umar in Londen verbreef beschikte hij er over een luxeappartement in Mansfield Street in West End. Hij had visa voor verschillende landen waaronder de Verenigde Staten. 

Abdul Mutallah arriveerde in Schiphol om aan boord te gaan van zijn vlucht naar de VS. Volgens een ooggetuige in Schiphol, de Detroitse advokaat Kurt Haskell, werd Abdul Mutallah daar dan geholpen door een ‘keurig geklede Indische man’ die de jongeling escorteerde naar de instap-balie waar hij Abdul Mutallah als ‘Soedanees vluchteling zonder paspoort, en zonder security-controle’ aan boord probeert te krijgen. Wanneer een bediende aan de ‘keurig geklede ‘ man meedeelt dat hij met de security-manager moet spreken doet hij dat en kan daarna met succes Umar op het vliegtuig zetten.

Intervieuw met ooggetuige advokaat Kurt Haskell: https://youtu.be/MAWKf55IhIM

Sinds deze zogenoemde ‘mislukte Kerstmis-aanslag’ rollen in de media de terrorisme-experten over elkaar om de dreiging van ‘home grown terrorism’ van ‘extreem radicaliserende jongeren’ in de hoofden van hun argeloos publiek in te praten.

En nu 22/03/2016 Brussel 

In al deze incidenten zijn de vingerafdrukken van ICTS duidelijk terug te vinden maar niemand in de politieke arena durft er vragen rond te stellen.

Als de overheid en het parlement het ernstig zouden menen om het zogezegde terreur-probleem op te lossen zou hun eerste en meest logische actie erin bestaan om een diepgaand onderzoek te voeren naar de activiteiten en werkmethodes van ICTS en in het bijzonder gedurende de talloze zogezegde ‘Moslim terreuracties’, een onderzoek waaraan staf en werknemers van ICTS zouden verplicht worden om aan mee te werken zoals in een normale wereld en in een reëel crimineel onderzoek zou gebeuren.

Post Scriptum: En wie werd er ingehuurd voor de veiligheid op de komende Olympische Spelen in Rio? U moogt raden...